Monthly Archives: March 2014

Tobago 30 maart – Cool Runnings aan de haal

Terwijl ik in de kuip na mijn ontbijt nog aan de koffie zit valt mij op dat een van de toeristenboten (de ‘cool runnings’) wel erg ver naar achteren ligt. Terwijl Gerard en Josje het anker ophalen (zij gaan richting … Continue reading

Posted in Dutch | 6 Comments

Tobago 29 maart – lang weekend in Tobago

Ben al weer vroeg uit de veren en besluit onder het genot van een bakje koffie eerst maar eens aan mijn vlaggetjes te werken. Wanneer ik de vlaggetjes te drogen leg kan ik aan ’t ontbijt en ga meteen maar … Continue reading

Posted in Dutch | 3 Comments

Tobago 28 maart – vingerverf

Na een verkwikkend buitje in de ochtend vind ik mijzelf weer eens in de kuip terug met een boekje. Ook al spreekt het huidige boek (Knielen op een bed violen, van Siebelink) mij niet bepaald aan, het is wel goed … Continue reading

Tobago 27 maart – Pigeon point & Parbonight

thumb_palmtrees

Na een lui ontbijt en even lezen staat er weer eens een kleine wandeling op het programma. Ik wil even richting Pigeon Point wandelen (langs het strand van de baai) om wat idyllische foto’s te maken. Het is hoog water … Continue reading

Tobago 26 maart – boekje lezen

Na de koffie begin ik eerst maar eens in een nieuw boek (lang leve de e-reader!). En dat had ik beter niet kunnen doen…de rest van de dag lummel ik wat rond aan boord maar zit/lig met name lekker te … Continue reading

Posted in Dutch | 1 Comment

Tobago 25 maart – celebrationtime!

Na de koffie in het ochtendzonnetje en de verse afbakbroodjes met oude kaas duik ik de kajuit maar eens in om mijn pactormodem open te schroeven. Naast een losse capacitor heb ik ook een oud printplaatje met (oa) nog twee … Continue reading

Posted in Dutch | 3 Comments

Tobago 24 maart – Guilty pleasures

Bij het aanbreken van de dag heb ik reeds de reacties binnen op de mail van zowel de Duitse fabrikant als de leverancier uit de US! En beide vermoeden dat het probleem van mijn pactormodem vermoedelijk op te lossen is … Continue reading

Tobago 23 maart – not carib proof…and time for Sunday School

thumb_old dude on the dancefloor

Wanneer ik voorzichtig een oog open doe merk ik meteen dat ik een flinke houten kop heb. Zoveel van die kleine Carib flesjes heb ik nou ook weer niet gehad dacht ik zo. En in vergelijking met de sloten Parbobier … Continue reading

Posted in Dutch | 6 Comments

Tobago 22 maart – Reünie van oud Surinamegangers

Na een lange nachtrust sta ik heerlijk uitgerust op. Er staat voor vandaag helemaal niets op het programma behalve dan relaxen. Na een licht ontbijt en de nodige koffie besluit ik eerst maar eens een duik in het heldere water … Continue reading

Posted in Dutch | 4 Comments

21 maart – Tobago!

Zelfs op 15 mijl verwijderd zijn de contouren van Tobago nog maar nauwelijks waarneembaar. Ik kan mij nog niet voorstellen dat ik over een paar uur ergens in een baaitje voor anker lig. En toch is het zo want rond … Continue reading

Posted in Dutch | 5 Comments

Suriname – Tobago 20 maart, dag 3

De ochtend begint weer wat onrustig met weer wat meer wind en golven. Wel word ik door de stroom weer een beetje de goede kant op geholpen. Met tussen de 6,5 en 7 knopen spoel ik nu de goede kant … Continue reading

Suriname – Tobago 19 maart, dag 2

De ochtend begint met een rommelige zee en nog steeds ruim 25 knopen wind. De snelheid valt mij wat tegen, wel rond de zes knopen door het water maar op een of andere manier ben ik de constante Guyana stroom … Continue reading

Posted in Dutch | 2 Comments

Suriname – Tobago 18 maart, dag 1

Voor het eerst sinds tijden gaat de wekker weer eens. Erg handig ben ik dan ook niet met de wekker en druk ‘m uit in plaats van op de snooze button. Het gevolg is dat ik pas om kwart voor … Continue reading

Domburg 17 maart – Tijd om afscheid te gaan nemen van Domburg

Ik heb vandaag zowaar tot bijna acht uur in bed gelegen, een lekker lange nacht dus en dat was ook wel nodig. Een beetje bijslapen en even een paar dagen geen alcohol moeten mij helpen om lekker uitgerust op pad … Continue reading

Domburg 16 maart – Holi Phagwa

Na de koffie en wat boterhammen ga ik eerst eens even naar de wal om even te internetten en mijn rekening te betalen. Inmiddels is de Charlie II reeds de rivier afgezakt richting Paramaribo en de Mermaid komt vervolgens ook … Continue reading

Posted in Dutch | 2 Comments

Domburg 15 maart – bye bye Argo

Ik ben al bijtijds uit de veren (helaas), maar voel mij gelukkig wel redelijk fit. Dat valt niet tegen.  Als ik dan toch wakker ben kan ik mooi David nog even uitzwaaien bedenk ik mij. In verband met het tij … Continue reading

Posted in Dutch | 5 Comments

Domburg 14 maart – het begin van de grote uittocht

Een van de gevolgen van de weigerende geldautomaat is dat ik vanochtend geen koffie heb. Als halfslachtig redmiddel heb ik nog wel cafeïnevrije oploskoffie maar dat is toch niet hetzelfde. Veel tijd om koffie te leuten heb ik toch niet … Continue reading

Posted in Dutch | Leave a comment

Domburg 13 maart – huisvlijt

Vandaag moet er dan toch langzaamaan wat gaan gebeuren. Ik begin na de koffie maar met fase een van het opruimen van de boot. Na ruim 2 maand aan de mooring is het toch meer een (ietwat rommelige) woonboot geworden. … Continue reading

Domburg 12 maart – updatefeest

Ik ga al bijtijds naar de wal om even te douchen, wat films te sorteren (het is immers weer filmavond) en nog even wat zaken op de ipad te updaten. Het loopt allemaal redelijk gesmeerd tot ik de ipad ga … Continue reading

Posted in Dutch | 4 Comments

Domburg 11 maart – Contest graveyard

Even voor negenen stap ik in de auto voor een laatste ritje. Ik ga eerst even naar INGAS om nog een (inmiddels gevulde) gasfles voor Rob op te halen en rijd daarna door naar Huib om de bolide weer in … Continue reading