Monthly Archives: June 2014

Bonaire 29 juni – pick-up & party

Ik was vanochtend van plan om naar de duikshop te wandelen om te informeren naar de mogelijke verlenging van mijn octopus maar mijn voet denkt daar nog anders over. Bij het klimmen in mijn mast heb ik de zijkant van … Continue reading

Bonaire 28 juni – solar power en relaxen

Ik ben alweer belachelijk vroeg uit de veren. Wellicht zijn het de kleine rotmuggetjes die mij hebben wakker gemaakt. Echt uitgerust ben ik niet, ik kan mij nog vaag iets herinneren van een enorme hoosbui die vannacht is overgetrokken en … Continue reading

Bonaire 27 juni – Paalklimmen

Kreeg vandaag een mailtje van mijn ouders dat er een pakketje was aangekomen voor mij. Het zijn de onderdelen voor de Aries Windvane die ik onderweg naar Bonaire ben verloren. Peter Matthiesen van Aries Denmark staat niet alleen altijd paraat … Continue reading

Posted in Dutch | 4 Comments

Bonaire 26 juni – new look

De ochtend verlummel ik weer eens wat. Is ook niet zo gek na een gezellige avond. Ik besluit begin van de middag maar even wakker te worden door nog maar eens over boord te springen en wat te gaan zwemmen/snorkelen. … Continue reading

Posted in Dutch | 5 Comments

Bonaire 25 juni – Walkabout & Vinyl night

Het wordt (weer…) een relaxte ochtend. Beetje koffie leuten, wat ontbijten en daarna trek ik de zwemflippers maar weer eens aan om wat te gaan zwemmen en te snorkelen. Met name bij de pier van Karels is het over het … Continue reading

Bonaire 24 juni – iets met dollars en een balk

In de loop van de ochtend ga ik maar weer eens op pad om wat dollars over de balk te smijten. Oftewel op naar Budget Marine! Wanneer ik mijn dinghy vastknoop bij Karels zit daar Mauro aan de espresso. Deze … Continue reading

Bonaire 23 juni – Ter land, ter zee en in de lucht

Vanochtend heb ik nog een laatste formaliteit te regelen voor mijn verblijf op Bonaire. Ik moet mij nog even bij de haven registreren en betalen voor de mooring. Na de koffie ga ik dan ook maar op pad en wandel … Continue reading

Bonaire 22 juni – ranzige Chinees en lekker ijs

Ik ontwaak pas tegen half elf uit mijn coma, nou ja toch na zeven uur slaap dus heel raar is het niet natuurlijk. De brakheid valt mij niet tegen en na een paar koppen koffie duik ik eerst maar eens … Continue reading

Posted in Dutch | 9 Comments

Bonaire 21 juni – Gearriveerd in Nederland!

Tegen de ochtendschemering heb ik ook Aves de Barlevento en Aves de Sotavento in ’t zicht. Dat wil zeggen ik zie een witte lichtteken dat Aves Sotavento staat. Ben dus wakker genoeg gebleven om er niet op vast te lopen, … Continue reading

Posted in Dutch | 1 Comment

Bequia – Bonaire 20 juni – dag 4

Het onweer blijft gelukkig in de verte en ik zeil verder onder een heldere sterrenhemel. De wind neemt gedurende de nacht verder toe tot ca 20 knopen. Ook de golven worden wat groter maar ik heb er nog niet veel … Continue reading

Bequia – Bonaire 19 juni – dag 3

Even na middernacht kijk ik weer eens op mijn computer naar koers en eventuele andere schepen (AIS). Er staat een foutmelding in beeld en het is geen onbekende Consequentie is helaas wel dat ik open cpn opnieuw moet gaan installeren. … Continue reading

Bequia – Bonaire 18 juni – dag 2

Even na middernacht lijkt de wind weer wat te zijn toegenomen,helaas geldt dat ook voor de golven. Ik probeer maar weer eens te zeilen. Met de spinakerboom aan de andere zijde rol ik de genua weer uit en ik kan … Continue reading

Posted in Dutch | 1 Comment

Bequia 17 juni – Vertrek richting ABC en Arie houdt ’t voor gezien

Rond half zeven sta ik alweer met een mok koffie in kuip, te bedenken wat ik allemaal nog moet doen voor mijn vertrek later op de ochtend. Het valt op zich wel mee maar ik ben toch pas tegen negenen … Continue reading

Bequia 16 juni – uitklaren dan maar

Even na zes uur ben ik weer uit de veren. Wanneer ik mij met kop koffie in de kuip begeef geloof ik mijn ogen niet, de gehele Franse armada van huurboten is reeds vertrokken en uit het zicht! Vol ongeloof … Continue reading

Posted in Dutch | 14 Comments

Bequia 15 juni – verstoorde zondagsrust

Terwijl ik aan mijn zoveelste kop koffie zit zie ik Rob en Annemieke de boot klaarmaken voor vertrek en niet veel later zeilen ze de baai uit richting  het zuiden. Ook enkele andere boten verlaten die ochtend de ankerbaai en het … Continue reading

Bequia 14 juni – weinig memorabele dag

Tijdens mijn digitale ochtendritueel probeer ik nog even TV te kijken, het is maar een matig succes. Op een of andere manier is de snelheid via de VPN verbinding abominabel traag. Wel kan ik nog net de hockeydames de wereldbeker … Continue reading

Posted in Dutch | 3 Comments

Bequia 13 juni – friday the 13th…(for Spain!)

Tijdens mijn ochtendritueel start ik de VPN verbinding nog maar eens op, wat blijkt de halve finale heren hockey is erop en met een paar koppen koffie zie ik Oranje de Britten met gemak verslaan. Zowel de heren als de … Continue reading

Bequia 12 juni – Slaapgebrek & worldcup

Voor de verandering eens geen goede nachtrust gehad. Ergens halverwege de nacht stootte ik mijn geblesseerde duim knoeihard tegen de rand van het dekluik en ging ik zowat door de grond van de pijn. Het duurde een hele tijd voordat … Continue reading

Bequia 11 juni – bezigheidstherapie

Halverwege de nacht word ik wakker van een kloppende duim met zeurende pijn. Na een nieuwe pleister die ik wat losser om den duim plak is het al een stuk minder en kruip ik weer onder de wol. Niet geheel … Continue reading

Bequia 10 juni – Kielhalen

Het is weer een ietwat grijze en winderige ochtend in Admiralty Bay. De ochtend besteed ik maar weer eens aan het internet w.o. de weerberichten. Voor de globale omgeving blijft het weer wel zo’n beetje het zelfde, 15 tot ruim … Continue reading